To 2.5.2024 Pituushyppy


Alkuverkat

Koordit 2x20m

  • Helppo polvennostohyppely 

  • Kuopaisu kahdella väliask 40m

  • Pakettijuoksu

  • Terävä polvennostohyppely


Avarit 4x60m (riittävä määrä pohkeen/akilleksen tuntuman mukaan) 


Pituusponnari 3x 6 ask vauhti

Pituushyppy 2x 8 ask vauhti

Pituushyppy 4x 12 ask vauhti


Kommentit:


Tänään oli ensimmäinen hyppytreeni sitten Teneriffan lämmön. Eilinen oli aika pitkälti palauttelua ja lepäilyä ja opetusfilosofian kirjoittamista. Nyt sain senkin valmiiksi JES! Enää perjantaina ohjauskeskustelu siitä ja sitten mä pääsen hakemaan yliopistolta papereita pihalle, huhhu 7 vuoden opiskelu alkaa olla finaalissa. Vitsi miten jännää ja siistiä samaan aikaan.. nyt sitten jään kohta työttömäksi ja pitää ruveta etsimään töitä.. jännää sekin kun kaikki asiat avoinna. Mä en ees tiiä vielä mistä mä aion töitä hakea ja mitä töitä. Todennäköisesti open sijaisuuksia näin alkuun mutta toisaalta olen avoin kaikille, eihän tässä tiedä vielä mihin elämä kuljettaa.

Mutta se opinnoista ja valmistumisesta, siitä sitten ajatuksia ehkä myöhemmin, nyt keskitytään vielä tämä kesä täysillä sporttiin! Niin tänäänkin.

Tämän päivän treenissä oli paljon hyvää ja yksi pieni murheen aiheuttaja. Positiivista oli se että hypyt kulki tänään tosi kivasti! Oli hyviä hyppyjä ja sain pistettyä kunnolla tehoa niihin. Teknisesti tuli hyviä kontakteja lankkuun, kroppa pysy korkeella ja polvikulma oli iso mikä tarkotti että jalka heitti mua hyvin eteenpäin. Olin siis tosi tyytyväinen! Kroppa tuntuikin hyvältä ja mieli myöa. Nyt uskalsin tulla kunnolla ja tehä sen hypyn kunnolla täysillä. Ei mitään himmailuja. Sinsi se kulkikin hyvin. JES antoi itseluottamusta! Varmaan myös tuo Tenen leirikin omalta osaltaan oli virittänyt kroppaa hyvään tatsiin. Olin kyllä tyytyväinen. Ainoa miinus oli se että neljännen hypyn jälkeennolin ottamassa viidennettä kun huomasin että lähentäjää vähän kiristelee, tai siellä tuntuu. Olin jo vauhtiradan päässä ottamassa viidennettä hyppyä, mutta päätin aborttaa mission viime hetkellä ja sanoa Juholle että en hyppää. Oli muuten vaikea päätös, mutta mun kropan tuntien jos vähänkin tuntuu kireeltä ja tänään varsinkin kun kroppa tuntu muuten tosi irtiottavalta ja tehokkaalta niin parempi pelata varman päälle ja jättää homma siihen. En halua ottaa riskiä että tuo lähentäjä tuosta pahenee. Nyt kuitenkin tuli hyviä hyppyjä tehtyä. Siksi sanoin että ei viitti enää vetää, tehään jotain muuta. Otettiin siihen sitten kevennetyt pohjepomput 3x10 koska akilles ei muuten ollut tänään tuntunut treenissä yhtään (paitsi aina koordien alussa ja verkan alussa). Ne pystyi hyvin tekemään ja siihen päälle sitten vielä parit tasajalkahypyt jotka meni myös ihan kivasti.

Hyvä reeni siis hyppyjen osalta, olin tyytyväinen kyllä kaikin puolin. Ehkä aavistuksen olisi saanut olla korkeampia hyppyjä mutta ihan ok. Nyt alan saamaan tatsia! Vielä kun kroppa pysyy kunnossa, nyt on just nää kriittiset hetket ennen kisakautta kun kroppa alkaa virittäytymään. Nyt palautuminen ja huoltaminen korostuvat entisestään, etenkin mun kohdalla. Täytyy joka paikkaa huoltaa ja pitäö hyvänä, että kesällä sitten toimii:) mut olin tyytyväinen kyllä vaikka tuo lähentäjä vähän pisti mietityttämään, katsotaan miten se tästä etenee. Jatketaan!




Kommentit

Suositut tekstit