La 20.4.2024 Voima


Alkuverkat ja venyt

Rivemaksimi 110kg

4x4 korkea kyykky 150-170-180-200

5+5x3 sek isometriset:

  • Pohkeet

  • Etureisi

  • Takareisi


Kommentit:


Tänään oli odotettu päivä, eli punttipäivä ja mikä siitä teki odotettavan niin meillä oli luvassa rinnallevetoskabat. Osallistujina minä Wiltsu ja Juho. Katottiin siis vähän miten rinnalleveto nousee. Alkuun perinteiset alkulämmittelyt. Kroppa oli ihan ok hyvän tuntuinen. Akilles ei ole tänään eikä eilenkään vaivannut, mistä oon ollut tosi iloinen. Toki nyt ei ollakaan mitään sellaista tehty joka sitä hulluna rasittas. Teippi mulla siinä on koko ajan. Se jeesii myös. Eilen käytiin tosiaan vetämässä vähän leukoja ja muuten sitten perushuoltavaa tekemässä kropalle niin ei kolottanutkaan mistään. Paitsi kädet vähän. Luulin toisaalta että olis menny enemmän jumiin kun työstettiin punnerrukset ja leuanvedot ihan maksimisuorituksiin.

Mutjoo alkuverkkojen jälkeen sitten nostopaikalle lämppäämään ja pikkuhiljaa sitten lisättiin painoja. Oli hyvät tangot ja muutenkin hyvä nostopaikka kyllä. Tykkäsin. Kroppa tuntui ihan hyvältä ja nosto kerrallaan mentiin ylöspäin. Vuorotellen nostettiin. Meillä oli tasoituksena niin, että wiltsulla oli tasotus 2x nostopaino -5kg. Eli jos Wiltsu nostaa 60kg niin mun täytyy nostaa 115 kg. Wiltsu oli kyllä kisan ennakkosuosikki koska on reeneissä nostanut niin hyvin, Juho on mysteeri, musta hevonen. Voi yllättää tai sitten ei. Mä taas siinä haastajana.. No sitten nosto kerrallaan ylöspäin ja pikkuhiljaa alkoi käymään painot raskaammiksi. Juholla rupes sakkaamaan eka nosto 105kg:lla mutta toisella yrityksellä sai nostettua tosi hyvän noston ja mukana pelissä. Mulla nousi 105kg aika kivasti. 110 kg oli Juholle liikaa ja senkin mä sain onneks nostettua ykkösellä. Oli vielä aika helppo. Wiltsun painoista en muista mutta aika tasan mentiin koko ajan painojen suhteen. Sit nostin painon 115kg:seen eli sivuamaan ennätystä. En ole miesmuistiin yrittänyt nostaa rinnallevedossa tuota painoa, joten oli jo aikakin. Mutta jumatsuikka ei se tullutkaan vaikka tuo 110 olikin suht helppo. Entiä mikä oli mutta ei vaan riittänyt. Mun ois pitänyt tipauttaa itteni vähän alemmas, nyt jäin liian ylös. Tanko kyllä nousi aikalailla rinnan korkeudelle mutta en vaan saanut käännettyä sitä ylös.. Vitsi otti vähän päähän, mutta ei auttanut.. Ei vaan tullut. Wiltsu sai nostettua 58kg joten voitti kisan yhdellä kilolla..  Nohh mä tein taktisen mokan voiton kannalta siinä että pistin tankoon 115kg, mutta kyllä mä mielummin halusin sitä yrittää kun ruveta kikkailemaan pienemmillä painoilla.

Hopeeta siis tuli, mutta olin kuitenkin loppuviimein tyytyväinen tekemiseen. En ole pitkään aikaan vetänyt rinnallevetoa näillä painoilla, ja nyt kun taas siihen pystyy niin oon kyllä tyytyväinen. Mutta jos ihan rehellisiä ollaan niin ei tuo 110kg ole mikään ihme paino mulle. Mun pitäs nostaa vähintään 120kg niin kuin nuo muut urheilijat tuossa. Täytyy kuitenkin mennä oman tason mukaan ja nyt ollaan tässä tilanteessa. Ollaan tyytyväisiä siihen että nyt oli hyvää tekemistä näissä painoissa. 120kg lähestyy sieltä kyllä koko ajan. 

Rinnallevetojen jälkeen otettiin sitten korkeeta kyykkyä ja pistettiin siihen kans vähän enemmän painoa. Nyt halusin kokeilla 200kg kyykkyjä ja nehän kulki lopulta aika hyvin. Ei ollut edes raskasta. Vähän vaan joutu olee tarkkana toistojen kanssa, että pysyy kroppa hallinnassa. Kolmannessa toistossa meinas meinaan lantio mennä vähän liian eteen ja heitti keskivartalon tasapainon hetkeksi pois paikoiltaan. Onneks sain korjattua. Mutta tässä sen huomaa. Kun painot kasvaa niin yksittäisiin toistoihin joutuu keskittymään kunnolla jos mielii pysyä ehjänä. Mut olin kyllä tyytyväinen tähänkin tekemiseen. Tuntui vahvalta. Olisi voinut laittaa ehkä jopa enemmänkin vielä, mutta tässäkin askel kerrallaan! Loppuun sitten vielä tutu setit oheisia lihaksia. Kiva treeni kaikin puolin, oli mukava tehdä yhdessä.

Wiltsu ja Juho lähtee tänään iltapäivällä takaisin Suomeen. Mä jään vielä perjantaihin asti. Snif. Onneks Venla ja Seppo on täällä vielä kans niin ei ihan tarttee itekseen olla. Ja samoin Ilari, Sande ym.





Kommentit

Suositut tekstit