Su 18.2.2024 SM-Hallit 2024 Tampere


Kuva. Yle

Alkuverkat ja venyt

Lämpögeelit ja kinesioteippi jalkaan

Koordit 2x20m

Pakettijuoksu

Sivulaukka

Helppo polvennosto

Saksijuoksu

Pikkuvuorohyppely

2xavari lenkkareilla

Calling

Piikkariavari

2x askelmerkkijuoksut

Lentävä 10ask hyppy

6x pituushyppy täydellä vauhdilla


Kommentit




Tänään The Big Day aka SM-hallit 2024 ja Tampere. Heräsin aamusta hyvin pehmeästä sängystä suhteellisen virkeänä. Olin varannut airbnb huoneen itelleni lauantaista sunnuntaihin. Kiva huoneisto, pieni yksiö jossa oli kaikki tarvittava. Oikein kotoisa ja ihan Pirkka hallin naapurissa. Ikkunasta melkein näki hallille. Oli tosi jees. Tulin tosiaan jo eilen illalla tänne. Seikkailin Tampereen keskustasta bussilla, koska keskustasta oli joku 6km tänne asunnolle. Olin hetken aikaa pieni turistipoika isossa kaupungissa. Noei ihan hyvin löysin perille. Ainoo että hyppäsin bussista liian aikaisin pois ja jouduin venailla tyhjällä pysäkillä hetken aikaa seuraavaa bussia. Istuin bussissa niin takana etten nähnyt kunnolla mikä pysäkki oli seuraavana. Samat kirjaimet oli kuin missä mun piti jäädä joten sinkasin pihalle. Tietty väärä pysäkki.. No onneks hetken päästä tuli toinen bussi jä pääsin sit oikeeseen paikkaan. Pientä jännitystä toi myös mun 1% puhelimen akku, jonka piti kestää siihen asti että pääsen airbnb kämppään sisälle. Sähläsin siinä ulko-ovella vielä ihan kylmissäni (oli hitonmoinen viima sinä päivänä), mutta onneks lopulta pääsin sisälle. Hauska sisäänpääsymekanismi oli ovessa. Koputat kolme kertaa oveen niin se aukee. Aika jännä. Chillasin loppuillan, kävin verkalla ja kaupassa.

Seuraavana päivänä herättyäni kävin heti aamuseen vähän verkkailemassa ja availemassa paikkoja. Hölkkäsin pirkkahallin ovien eteen ja siitä takasin. Kivan aurinkoinen keli oli, tuli ensimmäistä kertaa keväinen fiilis. Linnut visersi ihan samalla lailla kun pienenä Sipoossa aina tälleen keväästä. Tuli hyvä fiilis. Kroppa oli kans ihan ok tuntuinen, ei paha. Sit tein aamupalat ja otin iisisti ennen hallille lähtöä. Piti lähteä jo klo 13 kun huone luovutettiin. Kisa alkoi vasta 16.30

Pääsin pelipaikoille siis hyvissä ajoin. Menin verkkahalliin makoilemaan ja aistimaan kisatunnelmaa. Mua oli aamusta asti ruvennut jänskättää, eilen ja yöllä ei vielä tuntunut mutta aamuverkan jälkeen alkoi kutkuttaa. Ihan hyvä merkki. Klo 15 lähdin sitten verkalle.

Verkassa kroppa oli kans ihan jees, vähän mua toi jännitys tais löysyttää koska ihan niin terävältä ja sähäkältä olo ei tuntunut verkatessa. Ei siis kuitenkaan superlöysää mutta pikkasen täyty herätellä. Heitin runsaat lämpögeelit jalkoihin ja kinesioteipin oikeeseen etureiteen. Muuten ihan normaali verkka. Vähän jauhettiin muiden hyppääjien kanssa mutta aika keskittyneitä jokainen oli. Mä en myöskään sen suuremmin ottanut kontaktia muihin, ihan tarkotuksella. Halusin keskittyä ja olla omissa oloissani. Etureisi edelleen tutusti kiristeli, mutta lämpögeeli alkoi pikkuhiljaa vaikuttamaan. Olin laittanut sen tuntia ennen kentälle menoa, koska tuossa kestää se tunti ennen kuin alkaa vaikuttaa. 

Sitten callinkiin ja kentälle. Yllätyksenä mulle tuli ettei Kalle Salminen ollut kisaamassa, joten siinä aloin sitten heti jo fundeeraamaan että hitto tässähän on sauma jopa hopeaan hyvällä onnistumisella. Olin meinaan aluksi miettinyt että Kasperi ja Kalle on omilla luvuillaan mutta kolmannesta paikasta käydään tiukka kisa. Nyt käydään tiukka kisa hopeasta ja pronssista. Se nosti sykettä pikkasen lisää, hyvällä tavalla. 

Kentällä tutut setit ja kisa käyntiin. Saatiin aika itsekseen hyppiä sillä moni laji oli jo loppunut ja pari finaalia siinä käytiin. Oltiin ainakin huomion keskipiste aina välillä. Tosin hetkellisesti kun musa ei soinut niin tuntui että oltas hypätty kirkossa. Kaikki oli niin hiljaa. Onneks osa äijistä otti yleisöä haltuun heti ekoista hypyistä alkaen. Mä säästelin viimeisiin kierroksiin. 

Tää kisa oli siitä ihmeellinen että mun kaikki hypyt mitattiin ja askel osui aika hyvin lankulle koko ajan. Ei oo varmaan aikasemmin ollut kisaa missä en ois yli astunut. Oliko se hyvä? Veikkan että juoksu ei ihan niin kovaa tullut tuon reiden takia. Mutta en nyt joutunut harppomaankaan joten ei se liian kaukana ollut.

Mun alkuperänen taktiikka kisaan oli, että ekoilla kiekoilla hyvät tulokset. Mietin sen reiden takia. Eka hyppy meni vähän tunnistellessa, hitto että siinä vähän jänskätti. Lähti jotenkin hassusti, vähän töksähti niin rupesin juoksemaan siinä ilmassa ja ilmalento oli aikamoine harakan räpistely 696 tais olla mitta. No mutta siitä peli auki. Toka hyppy oli jo vähän parempi 710. Sivusi kauden parasta, ihan ok. Tärkeintä oli että nyt oon aika varmasti kahdeksan parhaan joukossa ja pääsen vikoille kiekoille. Kolmas ei ollu niin hyvä.  Neljäs hyppy sama 710. Kaipaisin lisää rähinää tuohon lankulle, vähän alkaa kropassa tuntua väsymystä. Mietin että nyt täytyy vähän herätellä itteä odottelupaikalla koska muuten fleguus ottaa vallan. Onneks soi hyvä musiikki, rocknrollia tms. niin fiilistelin sitä neloskierroksen ja vitoskierroksen välissä. Se herätti ja toi hyvää mieltä. Käytin myös pukukoppihype-mielikuvaa apuna. Se jeesas myös! Vitos kierroksella tuli kisan paras hyppy 718 ja sb. Otin yleisön haltuun ja olin aika hyvillä mielin radan päässä. Sain askeleet ja vauhdin rytmin sopimaan ihan hyvin niin tuli vähän pidempää siivua. Edelleen Eetua kuitenkin jäljessä. Tän hypyn jälkeen ajattelin että vikaan sit lataan niin täböllä että saan mitalin. Otto ja Heikki hypänneet hyvin mutta kuitenkin on mahis vielä niistäkin mennä ohi jos hyvän hypyn saan tehtyä. No sit vikaan hyppyyn ja yritin psyykata itteni kunnolla. Olin aika keskittynyt, mutta sit vauhtijuoksussa kävi jotain ja lopun rytmi meni päin persettä minkä takia hyppy suli läpi ja jäi torsoksi.. piru että harmitti. Yleisökin oli vielä hyvin mukana. Onneks muistin kiittää niitä! Lopputuloksena siis SM 6. tuloksella 718. Vähän mä olin pettynyt sillä hävisin Kristianille ja Eetulle kolmella sentillä. Ne hyppäs hyvin 721 ja 720.. se loppujen lopuks otti eniten päähän. Mitaliin olis vaadittu 733, joka sit tänään oli kuitenkin liian kaukana.


5. kierroksen hyppy 718. Kuva: Yle areena

Päälimmäinen fiilis oli sellanen pienesti ärsyyntynyt tai harmistunut mutta silti ihan tyytyväinen siitä että sain kairattua kauden tärkeimmässä kisassa parasta tekemistä itsestäni irti. Ja olen suht ehjä vaikka tuo reiska onkin mitä on!! Tammikuu ei ollut helppo ja huonoja treenejä tuli tehtyä aika monta. Siinä meinas pikkasen jo huolestua että shit mitäköhän hallikaudesta tulee. Me kuitenkin uskallettiin keventää sit hallikauteen hyvin ja tehtiin tosi vähän ja terävästi niin se palautti ja herätti mun kroppaa ihan hyvin. Et silleen työvoitoksi voi laskea. Varsinkin vielä kun on paikatkin ehjänä. Mutta edelleen mä kyllä kaipaan sitä räjähtävyyttä ja tehoa mun kroppaan lisää. Sen näkee tuosta tekemisestäkin että lankulletulo on varovainen ja löysä.. siihen pitää saada sitä vauhtia ja sähinää. Yritettiin saada kerrytettyä sitä nopeutta hallikauden aikana, mutta ei se oikeastaan juurikaan kehittynyt. Täytyy sitä miettiä Juhon kanssa että mitä me ruvetaan kesää kohti tekemään, jotta nopeus saatas kehittymään. 
Mutta kaiken kaikkiaan siis työvoitto. Hyvä kisa, onnea mitalisteille!! Kesällä mä ne kyllä voitan. Okei Kasperia en ehkä ellei ihan pöljä päivä tuu, mutta nuo muut mulla on ihan mahis voittaa. Nyt vaan palauttelua, kroppa ehjänä ja nopeaa/terävää treeniä niin oon kesällä kova! Kiitos hallikausi 2024 kuullaan!


Hallikauden 2024 viimeinen hyppy. Kuva: Yle areena.







Kommentit

Suositut tekstit