Ma 27.11.2023 Nopeus (Nopeustestit)


Alkuverkat

Koordit 2x20m

-Pakettijuoksu

-Sivulaukka puoli vaihtuu

-Yhden jalan pyöräytys 2lla väliaskeleella

-Saksijuoksu

Avarit 2x60m + 1x 40m piikkareilla

Lentävä testit 3x 20 m lentävä

4x tötsäjuoksut


Kommentit:


Tänään oli jännä päivä, ohjelmassa oli nimittäin lentävän 20m testi. En ookkaan pitkään aikaan testannut, viimeksi varmaan 3vuotta sitten. Ei ihan optimi testipäivä ollut kun oli koulua taas 8-16 (intensiivipäivät) ja reenille päästiin vasta klo 19.. Mutta näillä nyt tänäänkin mentiin. Onneks koulupäivä ei ollut mitenkään ihmeen fyysinen vaan enemmän istuskelua niin klabit ei niin paljoa olleet rasittuneet.

Kropan kondis oli treeneihin tultaessa ihan ok, ehkä vähän jännittynyt mutta ei mitään kireyksiä ollut havaittavissa. Parin päivän lepo oli tehnyt hyvää! Alkuun tehtiin perussetit oman maun mukaan, niissä ei ihmeitä. Sit ruvettiin juoksemaan. Otin tosiaan kolme vetoa läpi kennojen. Eka rennosti, toinen täysiä ja kolmas täysiä. Eka juoksu 2,02 mistä olin kyllä positiivisesti yllättynyt ja tiesin et oke seuraavalla juoksen sit alle 2. Tokalla vedolla juoksinkin 1,99, mutta aikamoista puristamista oli kyllä. Hyvä kun ei oo vielä kertaakaan juossut täysiä niin nyt kun laitto hanaa niin tuntui että jännitti jokaista kropan lihasta, myös niitä turhia joita ei juoksussa tarvi.. Nomut menipä alle 2, päivän tavoite oli saavutettu. Olin ihan tyytyväinen. Vikalla päätin vielä että nyt juoksen 1,97. Puristin tokaa juoksua kovemmin ja tulos 2,01 mikä ei ollut kyllä hyvä. Alkoi puhti olemaan myös jo poissa. 

Loppuun sit vielä tötsävedot jotka tuntu hyviltä noiden testivetojen jälkeen.

Kaiken kaikkiaan olen kyllä tähän päivään tyytyväinen. Mulla ei ollu mitään suurempia ennakko-odotuksia paljonko pitäisi tänään juosta. Ei tosiaan ollut mitään hajua nopeuskunnosta, se vähän jopa jännittikin reenin alussa. Mut tuo alle 2 kun menee ekoilla täysvauhtisilla juoksuilla ja tässä kohti niin jätti kyllä hyvän ja luottavaisen fiiliksen jatkoa ajatellen. Ja nimenomaan tuota mun nopeutta ajatellen. Mun ennätys tässä lentävässä on 1,93 kaudelta jolloin juoksin 100m 10.66. Uskon kyllä että aika lähelle tuota tulosta me päästään tässä lentävässäkin nyt kun ruvetaan nopeutta painottamaan entisestään. Hyvä fiilis siis jäi ja luottamus siihen että kyllä se mun nopeus sieltä saadaan kaivettua esiin. Nyt vaan kovaa duunia niin homma etenee:) Ja kiva oli juosta tänään hanaa, mä kyllä vaan elän näille täysvauhtisille tekemisille oli se sitten mitä tahansa. Monta kertaa sen tännekin kirjottanut. Ja mikä tärkeintä, olen ehjänä. Hyvä setti:)





Kommentit

Suositut tekstit