Ma 9.1.2023 Nopeus



Alkuverkat ja venyt

-koordit 2x20m

Polvennostojuoksu

Kuopasujuoksu

Terävä nilkkahyppely

4nopeaa 4hidasta polvennostoa

Avarit 3x60m

5x askelmerkkijuoksut 

4x40m 98%


Kommentit:


Tänään oli nopeustreeni ja se sujui pitkästä aikaa suunnitelmien mukaan hyvällä meninigillä. Mä sain nyt keksittyä millä tuota etureittä saa pikkasen hallintaan niin pystyi tänään tekemään hyvällä teholla. Siitä jäi kyllä hyvä fiilis.Mä siis hieron tota mun tensori, reiden ulkosivua aina pallolla tuossa lämmittelyssä ja sit teen VP:n aktivoinnit lonkankoukkarille ja tänään sit vielä pistin lämpögeeliä varmuuden vuoksi. Tuo kombo toimi hyvin niin ettei reiskassa tuntunut treenin aikana oikeastaan yhtään, eikä sen jälkeenkään. Oli tosi mukava. Vähän oon meinaan ollut huolissani kun ei pysty tehä kunnolla nopeutta niin se aika nopee kuitenkin kärsii. Onneks nyt pääsi tekemään ja ihan kivalta tuntuikin vaikka taukoa kovaa juoksemisesta oli kuitenkin tullut noin kuukaus. Hyvä homma.

Alkuun perusjutut niissä ei ihmeyksiä. Sit siirryttiin askelmerkkijuoksuihin ja hyvä kun siirryttiin koska ne on vähän hukassa pitkän tauon jälkeen. Tuntu hiton pitkältä vauhdinotto ja vauhti kiihty sit niin kovaksi ettei mun aivot oikeen pystynyt pysymään perässä. Sen takia ei tullut mitenkään ihmeen hyviä kontakteja lankkuun noista juoksuista, mutta kyllä se siitä paranee kun vaan pääsee niitä taas tahkoomaan. Se on kun vauhti ja pituus muuttuu ja kaikki joutuu tehä paljon nopeemmin niin lankulla kun muutenkin juoksussa, niin se aina hämää. Tuntuu ettei aivot ja tajuaminen oikein pysy vielä siinä vauhdissa mukana. Siitä se lähtee. Helposti mulla kyllä vielä tuli se ponnistus nyt päkiällä kun juoksi kovaa. Sitä täytyy kitkeä pois. Toki muuttuu varmasti kun laitetaan hyppy tuohon päälle, nythän mä vaan juoksi lankusta läpi niin liike on tietenkin erilainen. Nyt kun se ponnistus tulee päkiällä niin se ärsyttää tuota plantaarifaskiaa ja mulla rupee sit jalkapohja ja kantapää särkemään. Senkin takia täytyy kitkeä sitä tekniikkaa pois. Nytkin se vähän tuli kipeeks noiden juoksujen jälkeen. Mut kiva oli päästä tekemään askelemerkkijuoksuja. Ne koen itelle tosi tärkeiksi sen hyppyvarmuuden löytämiseksi, se vauhdinotto tulee tutuksi niin sitten sen jälkeen pystyy vaan keskittymään täböllä hyvään ponnistamiseen. 

Loppuun vielä muutama nelikymppinen suht kovaa. Kulki ihan kivasti nekin vaikka loppua kohden alkoi väsymään. Kiva treeni ja oon kyllä tosi iloinen ja kiitollinen kun nyt pääsi juoksemaan kunnolla. Toivotaan nyt että homma pysyis samana tai paranis niin ei sit tarttee miettiä näitä nopeusjuttuja sen ihmeemmin. Senkun juoksee ja harjottelee vauhdinottoa. Hyvä treeni:)






Kommentit

Suositut tekstit